Morsdag i dagarna 2

Lördagen avslutades med att jag "firade" mamma på morsdag, genom att bjuda på en trerättersmiddag. Bara det bästa är gott nog åt min kära mor...

Förrätten bestod i smörstekt räksmörgås med Chardonnay.



Felix nöjde sig med smörstekt formfranska.



Varmrätten bestod i ugnsrostad potatissallad med senap och getost till stekt lövbiff. Fyra olika såser, grönsallad med rödvin, Mesi.



Efterrrätten bestod i persikohalvor toppad med riven vitchoklad gratinerade i ugn, vilket serverades med vanlijglass och Dooley´s till oss mammor :))



Idag söndag var det jag och Alex som åt morsdagsmiddag :)) *Mysigt*
Middagen bestod i citronstekt lax i ugn med färskpotatis och grönsallad. Drycken var även den av det nyttigare slaget, bubbelvatten.



Hur har er morsdag varit?

Kram

Kommentarer
Postat av: Sonja

Ni blir jag hungrig!!! Den ugnsrostad potatissallad vill jag veta hur man gör. Lägg ut mer recept älskar det!



ha en fin dag i regnet grrr

2009-06-04 @ 13:45:08
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0