Välkommen

Vilket välkomnande Alex har fått i DE-hockey, eller som de kommer att heta SDE West ;o). I sin första match i DE tröjan lyckades han stänka in en balja och med beröm godkänt :o)

Skrivet kring matchen på Sportnik;

Vilken start!

West (DE2000) mötte East (SIF2000) i en vänskapsmatch på helplan i Enebyberg. West vann med siffror som strålade ikapp med solen, hela 12-4 till hemmalaget West. Vilken kanonstart på säsongen!

Kanonstart blev det också för West:s nye spelare Alex L. som läckert gjorde sitt första mål i sin debut-match. Alex har tidigare spelat i Täby, men har nu valt att komma till oss. Vi i West hoppas att Alex med föräldrar kommer trivas i laget och önskar er varmt välkomna!

Alla i laget hälsar också Viggo med föräldrar välkomna! Viggo tränade med oss i våras och har nu valt att fortsättamed oss - kul.

Stolt morsa som tyvärr in kunde se matchen, eftersom jag var och sprang i värmen. Herre jesus vad mycket folk det stod och hejade på... Det var riktigt roligt och vilken upplevelse :) Ca 200 meter från målet hade 2 tjejer deckat ihop, snacka om att jag skulle vara helknäckt... Så nära men ändå inte! Själv tog jag personligt rekord på 50,15 minuter, jag är så nöjd... Men jag vill under den magiska gränsen 50 min, kanske nästa år 2010.

Nu ska jag jobba lite, innan det är dags att lägga huvudet på kudden.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Gud så kul för Alex, trivs han bra? Klart du är stolt, och så ska du vara stolt över tiden du sprang GRYM!!! Mr J trodde jag skämtade ha ha ha Det är bra tezzy du sporrar alla.



Kom på att en mil är jobbigt att springa, 5-7 km är helt ok. Så står nog över tjejmilen nästa år oxå.

2009-08-31 @ 09:49:06
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Tessy

Haha tack vännen, du kommer alltid med värmande och uppskattande ord som betyder mycket :o) Nog allt är en mil jobbigt, men kul och otroligt skönt när man är klar... Med träning är det mkt lättare! Se tjejmilen som en sporre...



Alex trivs så himla bra i laget och har kommit in bra med grabbarna och tränarna :)

Hur gick det för Liam i helgens match?

2009-08-31 @ 10:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0