Huvudvärk

Fortfarande ingen plånbok i sikte... Bensinkortet är spärrat, nu är det bara alla andra miljoners kort som ska fixas, just det ja Visa korten måste spärras. Surt så in i helvete, slarviga slarviga jag! Fan vad sur, arg, förbannad jag är på mig själv...

Första dagen efter semestern är avklarad och det var bara att slänga sig in i hetluften direkt. Fortfarande funderar jag på vad mitt nästa steg ska bli?!  Längtar till Cypern, nedräkning och kryssning i kalendern. Det är inte långt kvar :o) Jennie har du några barnkläder kvar från när grabbarna var små? Shorts, vi behöver shorts till Felix (stl 86-92).... Jag hittar nästan inga i butikerna!

Alex har haft sin första hockeyträning med Täby HC... och jag kan inte låta bli att fundera kring "svin influensan/nya influensan", vilket innebär att det är noga att man sköter handhygien (helst handsprit), använder pappershandukar istället för trasor/handdukar på jobbet /dagis/skolor och dricker ur sin mugg respektive vattenflaska. Då är det inte så bra att tränarna säger att barnen ska dricka ur varandras vattenflaskor när det finns tillgång till vattenslang i ishallen. Bara en tanke, kalla mig töntigt men det är så lite som behövs för att undvika smittspridning. Även idag gick följande mail ut till samtliga anställda;
"Ni har redan hört och läst om den nya influensan som är på intågande till vårt avlånga land. En enkel åtgärd i ett första steg för att minimera smittspridningen är att i varje våningskök ersätta disktrasor o handdukar med vanligt hushållspapper."
Jag går genast ut till köket och slänger trasorna, men döm till min förvåning när jag kommer ut till fikat (20 minuter senare) att det ändå ligger en genomblöt (alltså kryllande av smuts) trasa hängandes på vattenkranen... och handdukarna hängde snällt på sin plats...




Kommentarer
Postat av: sonja

Ja handsprit är det BÄSTA!!!

2009-08-20 @ 08:21:41
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0