Bland kungar och troll

Vaknade och solen sken så fint uppe i den blåa-molnfria-himlen *jippi*. Slängde ner badkläder och drog som första anhalt till Drottningholms slott i tron på att just JAG skulle få en glimt av lite kungligt blod...




Inge napp på lite kungligt blod så jag tog med mig mina troll för en lunch ute på kungliga drottningholms golfklubb. Jag kallade dem "snobbar" och Alex kunde inte i hela sitt liv förstå varför jag kallade dem "snoppar"! 
-Så får man ju inte säga mamma...
Haha

Nu saknades bara ett dopp i mälaren, efter lite körning fram och tillbaka hittade vi äntligen en strand. Vi hann bada (eller mina troll hann bada jag hängde mest i vattenbrynet). När vi skulle upp för att torka oss lite gick den sköna solen i moln och vi lämnade stranden för att bege oss hem. Väl hemma sken solen så underbart varmt, så att jag kände för att utöka värmen lite ytterligare genom att köra ett spinning- och corepass. 

Imorgon börjar Mats jobba efter nästan åtta månaders pappaledighet, Alex ska på hockeyläger 7,30-17 i 6 dagar och på onsdag börjar Felix inskolning på dagis... Eller det heter ju inte dagis längre utan förskola, förlåt plåt ;o) 
I dagarna har nya skridskor införskaffats (det blev likadana som förra året) och nytt underställ. Resten av den stinkande utrustningen behövdes inte uppdateras för tillfället. 


I lördags bakade jag och Felix kladdkaka, eller jag bakade, Felix tyckte mest om smeten :o)


Over and out






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0