Svåra val och nya utmaningar

Den här veckan har präglats av nya utmaningar i olika former, jag har ännu inte beslutat åt vilket håll jag vill att det ska luta :) Men tids nog kommer svaret för mina val att finnas där som en självklarhet, än är jag som sagt mycket osäker. Positiva mot det negativa upptar dagligen mina tankar och ligger i ett snyggt excel-ark :) Datanörd, jovisst. Mest av allt är jag stolt över att jag vågade ringa det ganska jobbiga samtalet, lite senare med svettdroppar i pannan blandas känslan av stolthet med en obehaglig känsla i maggropen, med stoltheten som övervägande känsla! Men jag hoppas och håller min egna tumme  (något annat betyder otur) om att nu äntligen äntligen kommer det gå min väg.

Mitt träningsliv har under veckan legat på is sedan jag skadade handen på matchen mot Vallentuna som jag aldrig har spelat ;). Jag har fortfarande suveränt ont och kan knappt skriva, än mindre öppna burkar och vi ska inte tala om att skär upp maten. Alex skridskor får andra knyta sedan jag fick detta "handikapp". Imorgon ska jag träna (i Upplans-Väsby en fredag kväll, nice) med boll för första gången och jag tror inte att det kommer att funka, men mirakel kan ju inträffa. "Plötsligt händer det " :). På lördag är det dags för ännu ett derby, denna gång kommer Åkersberga på besök. Detta folk strider och strävar om att gå upp en division.

Alex tränar på i hockeyn och förra helgen spelade de match mot Sollentuna och vann med 6-1, och vilken match sedan. Jag tror om Alex fortsätter att han kommer att bli en duktig back :) Ja, han är då inte rädd av sig.

Felix han är överallt och ingenstans, han knallar överallt med allt han kan skjuta framför sig :) Nog hade jag glömt snabbheten i dessa små fötter och vilket sött litet busfrö som skiner upp som en sol när man säger åt honom.
Ny vagn har inhandlats, så nu kan jag ut och springa med honom utan problem, visst hade jag kunnat göra det i den tidigare vagnen och samtidigt fått ut dubbelt så mycket av träningen men det har inte lockat speciellt mycket. Nu ska vagnen säljas på blocket.

Nu måste jag fortsätta med pluggandet, tenta i Gävle på måndag och jag öppnade precis böckerna!!! Skäms Tessy.

Sweet dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0