Då var det bestämt

Under flera dagar har jag våndats fram och tillbaka. Vilket jobb som jag skulle välja. Nu har jag äntligen bestämt mig, jag byter jobb! Det känns bra med lite nya utmaningar, men ändå lite konstigt. Nu kommer jag sitta hela en våning ner i kommunhuset, men istället för att vara nämndekonom, blir jag redovisningsekonom. Dock innebär tjänsten inte så mycket redovisning utan jag kommer att ansvara för e-köp, intern kontroll osv. Detta blir en bra erfarenhet med tanke på vad jag har för mål. Jag ska bli "applikationskonsult" "IT-controller" mm när jag blir "stor".

Fast lite sura miner och besvikelser med magknip har jag utstått dessa dagar. Men erbjudandet och även lönen var för bra för att tacka nej till, samtidigt som jag inte har samma tidspress jobbmässigt. Nu går jag vidare mot nya utmaningar, spännande.

I måndags åkte jag och Felix till Gävle för att jag skulle tenta, och då passade vi på att luncha på världens bästa restaurang Gustafsbro som Jennies man äger (där har jag tillbringat många timmar som personal, I love). Lunchen tillbringades med Jennie, gud vad jag saknar dig min lilla "pepparkaka". På kvällen käkade jag, mor och far en mysig middag med en massa snack och bus. Felix kröp omkring naken och var som galen, haha.



Tisdagen tillbringades en massa timmar i bilen på väg hem till Täby. Det var snömodd och farten gick i 60-70 km/h, det gick helt ärligt inte att köra om, crazy! Kvällen tillbringades som vanligt i handbollshallen och nötande av vårt spel.

I dag har dagen tillbringats i telefonen av en massa telefonsamtal, en del roliga en del mindre roliga! Kvällen har jag tillbringat i hockeykiosken som Alex lag har ansvar för den här veckan. Jag lyckades sälja korv etc för 1500 kr på 3 timmar själv. Inte illa pinkat :)

Nu lockar sängen

Kommentarer
Postat av: Sonja Asklund

Du har oxå grejor att göra ser jag.Grattis till nya jobbet. Jag älskar att byta jobb lite då & då...fast jag har fortfarande lite svårt att bestämma mig vart jag ska vara lixom.Kansk einte har blivit så stor än ha ha ha



Du måste gå in och tävla på min blogg. Du kan vinna en parfym :D Tävlingen är på högra sidan. Svaret gissar man eller letar på min blogg.

Maila svaret till [email protected]



Tjingiling

2008-11-20 @ 10:02:03
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Therese

Grattis till nya jobbet!

Åh, Tessy, va duktig du är på att sälja korv! Jag antar att det var salamikorvar? =)

Ses i morgon!

2008-11-20 @ 17:31:06
Postat av: Rebecca

Tittar förbi och säger hej!

Har aldrig sett en sån söööt liten bebis förut...

2008-11-28 @ 23:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0