Simskola bland blixtrar och dunder

Idag var dagen då simskolan började för Alex och bra väder det hade man ju hoppats på när det är utomhuspooler. Simskolan började och solen sken igenom lite grann på oss fåtal personer som trotsade vädretsmakter och begett oss till kvarnbadet. Fortsättningskurs 2 var det och vad de fick simma sen, så stolt mamma är jag sså står jag och beundrar hur duktig jag tycker att just min son är :)) Tiden börjar närmar sitt slut och då börjar det blixtra och dundra runt omkring badet, dock inte hos oss! Vi klarade det med nöd och näppe för på väg in till grönan börjar det regna riktigt rejält, gatorna vattenfylldes snabbt vilket också kantrades av åskan. Väl på plats ska jag trotsa regnet och springa till parkeringsautomaten innan jag ens fått upp kortet är jag genomblöt. Vi ska in tänker jag och stoppar i 140 kr men inser att det aldrig kommer att gå vagnen är redan blöt och där kan vi ju inte lägga ner Felix och jag är blöt från topp till tå... Det blev bara tyvärr denna gång oxå att slänga över presenten till Oliver och fara hem mot Täby och efterlängtad Mc donald´s.

Blöt och trött lägger jag och Felix oss för att vila, 2 1/2 timme senare vaknar vi upp och nu inser jag att jag inte kommer att somna tidigt idag heller *arg*.

Nu ska jag ner och göra klart korvgrytan, mums

Kram från blötis

Felix "äter" gröt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0