Hur mycket glass kan en sju snart åttaåring få i sig under en dag!?

Funderar på att låta min äldsta son äta hur mycket glass han vill under en dag, hur mycket kan han få i sig!? Magplågor till trots. Jag slutar aldrig förvånas hur mycket man kan tycka om denna gräddiga skapelse, för här snackar vi mjukglassens alla sortens skapelser som går ner, visst kan en och en annan isglass slinka ner men under nog övervägande (ja han står verkligen upp för vågens tecken --> för respektive nackdelar ska övervägas innan :))

Utmaning; ska jag låta honom äta så mycket glass han vill trots att han kanske kommer att få tillbringa en liten del av kvällen på toaletten???? För det första vad förvånad han ska bli varje gång han frågar och han får ett ja. Jo minsann han testar så fort han ser en glass skylt :)) och det är oftast inte bara en gång under dagen, "snälla mamma kan jag få en glass? Du får hur många pussar du vill" . Han är inte dum för han vet att mamma älskar pussar :)) och är ytterst svag när han drar den. Han har tyvärr precis nu kommit på hur man ska göra för att få saker, lär man sig sånt i skolan nu för tiden? För det mesta förvandlas jag till en levande NEJ morsa som säger det utan att tänka efter vad han frågade om, då måste jag ju stå fast vid mitt svar! Låt fajten börja. Jo morsan är envis som bara den och går inte av för hackor, men det värsta är att grabben tyvärr har samma envishet :)) men inser sitt bästa och lägger sig för det mesta om inte praktgrälet redan är rullning. Som sagt har han kommit på en smartare lösning att fjäska och muta med pussar :)

Mina söner och min sambo är det bästa som finns, men nog allt är inte uppfostran en dans på rosor, men de härliga stunderna övervinner allt :))



Detta var den största glassen jag sett, kanske har jag inte sett allt, men kolla. Ska tillägga att inte ens Alex glassälskaren nr 1 fick i sig hela och det blev en hel del drällande :-)

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0