Legoland here we come

Äntligen är det dags att bege oss söderut till vårt kära grannland Danmark, kommer vi att ha tur med vädret eller kommer det mesta att regna bort!? Som det ser ut kommer vi att ha vatten upp till fotknölarna, men inget kommer att stoppa oss att släppa loss bland tusentals miljoners legobitar :)) Spänningen är hög hos familjen och vi som hade tänkt komma i säng i tid för att vara utvilade för en hel dag i bilen med den första hållplatsen Malmö där vi ska tillbringa en natt. Nu ser det som sagt nattsvart ut att komma i säng i tid, det sista ska packas, Mats håller på raka håret (som vanligt tar han i för mycket så nu ser han ut som en kopia av Fredrik Ljungberg i antal millimeter på huvudet), jag måste hinna duscha osv.

Som vanligt kommer hela bilen att vara full av packning, tänk att jag aldrig lyckas med att packa. Antingen packar jag för mycket eller som för det mesta för mycket och oftast fel kläder. Jag försöker anstränga mina få hjärnceller som mot förmodan finns där uppe men kommer jag att lyckas denna gång, nja det återstår och se.

Imorgon rullar som sagt bilen ner mot Malmö för en övernattning, lördagsmorgon beger vi oss tidigt till Helsingborg för att ta färjan över till Danmark och vidare till vårt hotell. Efter incheckningen kommer vi att rulla till Legoland för vår första dag i denna förtrollande värld. Söndagen tillbringas hela dagen på Legoland. Måndagsmorgon rullar vi tillbaka mot trygga Sverige och Göteborg för att hälsa på Mats släktingar och eventuellt kommer vi att tillbringa någon timme på Liseberg om det hinns med. Tisdag morgon beger vi oss mot Smögen för att hälsa på Mats farbror och faster. Japp, där har du hela belägget.

Håll tummarna för att vädrets makter är snälla mot oss :))

Tills nästa gång, ha det super


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0