Dåliga dåliga Glocalnet och härliga härliga skärgården

Länge sedan jag uppdaterade här inne, vilket beror på vårt urusla bredbandsbolag Glocalnet som gjort att vi varit utan Internet i ca en veckas tid. Vi har haft återkommande problem med Internet och de hittar aldrig något fel utan felanmäler och sedan händer inget... Nu har jag fått nog och är på skit dåligt humör, man kan ju reta upp sig på mindre. Internetåtkomsten per månad varierar kraftigt, erbjuder de avdrag på fakturan NEJ!!!! Någon som har ett bättre fungerande bredband till ett vettigt pris?


Just nu sitter jag på min snygga sambos jobbdator :))

Vi har för övrigt varit ute i skärgården närmare bestämt Edesön utanför Dalarö. Vilket underbart ställe, bilder utlovas vid ett senare tillfälle. Det blåste dock ganska mycket så något badande gav vi oss inte på. Pilkastning, fotbollsem och bus stod på menyn. Jag hann även med en rejäl löprunda med riktiga uppförsbackar till öns topp och olika bryggor, jag vill lova att jag har träningsvärk i rumpan idag. Knä har inte känts något vidare under tre dagar nu *snyft* men jag hoppas på att det är övergående smärta.

Väl hemma igen fick vi en glad nyhet när vi öppnade kylskåpet, de hade stått öppet och nästan allt innehåll gick nästan av sig själv till papperskorgen :(( Det var bara att åka iväg och handla ny mat. Kylskåpet ser efter en omgång med trasan och "avfrostning" (ja det såg ut som en frys gör när den behövs avfrostas) riktigt snygg ut. Nästa punkt på schemat var badning för Felix, inga konstigheter tänker ni och även jag, men till min förtret när jag går in på toaletten på nedervåningen där varmvattenberedaren står ser jag att den läcker vatten, FUCK!!! Jag ropar på min handyman (som befinner sig på övervåningen) som kommer som en prins på sin vita häst för att rädda sin prinsessa. Lyckas han det återstår att se.

På fredag ger vi oss återigen ut på vägarna ner mot Danmark och Legoland. Tidigt på fredagmorgon rullar pärlan från Täbys trygga gator ner till Malmö för en övernattning innan vi tar båten eller bron (vilket det blir återstår att se) över gränsen. Imorgon är det mycket som ska fixas, all tvätt ska tvättas, torkas och väskorna ska åter fyllas på alla dess håll och kanter. Mats och Alex ska rulla till Uppsala för att möta morfar och överlämning av takbox med mera ska ske. Varför månntro!? Jo, det ska jag nu berätta för er. Min kära sambo ska under vår visit i Danmark göra ett snabbt besök till ölens drömland TYSKLAND. Här ska införskaffas tills vi kära människor ska gå in i ide, vilket inleds under vinterhalvåret.

Dagen till ära imorgon ska jag springa i Ensta men borde även försöka hinna med ett rehabpass, men det ser svårt ut.

Love & Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0