Dagen efter och mardrömmar

Nu har vi äntligen landat hemma i hemmets lugna vrå, Alex är dock kvar i Gävle hos mormor och morfar. Vi andra tre har under denna tid hunnit med att hämta bilen från Uppsala, Felix har fått fem månaders vaccin (han har lider för tillfället av feber), rensat på baksidan. Det sistnämnda innefattade en riktig kraftansträning, efter att ha sett vår förfallande häck, gräsmatta och ovårdade blommor var det äntligen dags för en renovering. Vi gick ut starkt och avslutade om än inte starkare. Nu är nya buskar planerade för att minska insynen, när de har vuxit på sig. De sedan tidigare buskarna har jag gått lös på med en rejäl klippning. Snygg och prydlig avgränsning mellan gräsmatta och blomrabatten har Mats fixat, samt att taggbuskarna är puts väck :)) Även mycket mer därtill fixades. Klagar jag att jag har ont i händerna och underarmarna!? Hmmm jag gruvar mig snarare för morgondagen.

Igår var jag tvungen att gå till centrum (4 km) för Felix skulle få sin vaccination och bilen som Mats hämtade i Uppsala började ju som förväntat att hacka väl i höjd med Arlandastad. Hur kunde detta ske, dessa duktiga bilmekaniker hade ju felsökt och testkört utan att hitta ett enda fel!? Nåja Mats tankar upp bilen i tron om att det kanske är smuts i tanken och vips slutar bilen att bubbla och nu kan vi köra utan problem så länge vi har mer än halva tanken full :)) Efter vaccinationen var det dags för lunch i centrum (Mats hann till det), sedan begav jag mig åter igen ut i naturen och sprang 5,4 km i en mycket stekande och allt för varm sol. Därefter direkt svettandes till rehabträningen och i dag måste jag erkänna att träningsvärken gör sig påmind.

Började kolla på "No Country for Old Men" men jag en sådan chicken att jag gick upp till dator i stället, Javier Bardem spelar en sådan läskig psykopatisk mördarmaskin att det kröp in under skinnet på mig. Tack, men nej tack. Jag kommer iaf att ha mardrömmar av det jag såg. Filmen är bra men jag pallar inte att se klart den, jag känner mig själv och kan idag erkänna att jag bangade i rädsla för mina drömmar.

Hoppas att Felix är piggare imorgon så att jag och Mats kan få vår första egna tid sedan Felix föddes. Då blir det restaurang och bio eller tvärtom. Längtar och hoppas.

Nästa vecka börjar handbollsträningarna igen och det är även dags för mig att börja jobba 25 % *phu*.

Lite utlovade semesterbilder

Edesön


Legoland


Smögen med krabbfiske


Sov gott & vackra drömmar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0