Bland båtarnas härliga värld

Bland båtar och vatten befann vi oss ute på Svinninge marina och drömde oss bort i solens strålar. Just då känns vintern och kylan långt långt borta, vilket inleder dig i en falsk frestelse om att båt är det bästa som finns i sommar Sverige.

Vi kollade på några riktiga brakbåtar där prislappen låg runt en 4-5 mnkr, mer än vårt radhus. Helt sanslöst. Vi såg en familj som lossade ankare i precis sådan stor båt som vi bara kan drömma om. Haha då kom svenska avundsjukan kryande och vi svor lite lätt om att de säkert var på väg till sitt lantställe i skärgården som säkert var precis lika stort som deras palats till hus. Jag kan inte sluta förundras över vilka människor som verkligen har råd med allt det där, hur lyckas de med det som inte jag tydligen lyckas med!? Kan de bero på att vi gillar att shoppa eller för att vi är två barnsföräldrar!? Inte, nähä, de hade ju två barn och en fru (och tonårs dotter) som säkert gillar att shoppa (ta nu detta med en nypa salt). Inbillar mig att de är iaf inte lika lyckliga som jag är, för jag känner verkligen att jag har världens finaste och roligaste familj.

Dessa båtar i mångmiljon klassen låg i början










Men längst ut bakom en stor segelbåt döljes vår dröm, någon gång i framtiden kanske




Har du allt detta eller drömmer du som mig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0