Sura kärringar borde få gladpiller

Åter igen ringde jag till hälsocentralen, för min egen del samt för Felix som fortfarande har feber, hosta, snuva och ont (6;e dagen med antibiotika)
Nu undrar jag "anställer de bara sura kärringar"? Jag har funderat lite kring det här fenomenet, för nästan varje gång man ringer är det en mindre munter röst som rent utsagt "dumförklarar" en. Idag fick jag tjata och hota med operationstid ;) för att jag skulle få träffa en läkaren, för tydligen får just hon flera hundra samtal från människor som låter som mig... "Det går tydligen något i Täby nu". Jag berättade om Felix som fortfarande var febrig och hade ont, det berodde enligt henne på att antibiotikan inte var mot just hans feber och förkylning... Fan du är ju inte ens läkare!

Besöket hos läkaren visade att jag hade bihålsinflammation och fick direkt antibiotika för att bota denna hemska åkomma. På Felix hade inte hans antibiotika bitit utan han behövde en starkare dos för att bli bra! För läkaren som jag träffade var så snäll och kolla på oss båda trots att det bara var jag som hade tid. "Vad säger du nu då" ?

Nej jag protesterar och önskar att tomten kommer med gladpiller till kärringarna som jobbar med omsorg... snälla tomten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0