Julstressen kryper in under skinnet

Det är nu endast 7 dagar kvar till jul och jag väntar fortfarande på den där "julstämmningen" som inte vill infinna sig. Det kanske inte är så konstigt när man kollar ut och det är plusgrader på termometern samt att det regnar som om det vore höst!

På måndag ska jag operera mitt knä (återbudstid) om jag är frisk. Just nu vill inte febern eller hostan ge med sig. Men innan dess ska vi hinna med allt som hör julen till. Nästan alla julklappar är inhandlade, förutom några små saker. Julmaten ska handlas, huset ska städas (vilket nog är det tråkigaste jobbet) och klapparna ska slås in. Imorgon ska vi klä granen, tidigare i år beroende på omständigheterna. Normalt kläs granen dagen innan julafton, men inget är som det ska den här julen ;)

Hoppas tomten kommer i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0