Allmänna psykbryt och hjärnsläpp

Ja, det är bara att konstatera att det går allmänt tungt på pluggsidan. Imorgon kl. 15 är det dags för tenta och har jag börjat plugga.... suck och stön NEJ, det är bara att erkänna --> jag är en lat sate. Tentan igår gick inget vidare och jag är nu mera bekänd med fenomenet hjärnsläpp. Det slog ner som en blixt från klarblå himmel under mina fyra timmar som jag satt och försökte klura ut den ena uträkningen efter den andra. Tentan bestod i hela 12 frågor och hjärnsläppen drabbade inte mindre än 4-5 frågor. Jag visste inte vilken/vilka av alla formler som jag skulle använda och resten av de kvarstående 7-8 frågorna var svarsprocenten lite si och så med. Sammanfattningsvis kändes det som jag satt i en skrivsal och hörde glassbilen i 3 1/2 timme av 4 som åkte runt hela Gävle för att sälja glass i stora lass. Ja, jag blev måttligt irriterad men man kan ju störa sig på mindre som till exempel killen som satt vid elementet och skrev sin tenta. Den sista timmen satt han och suddade, och vad han suddade sen, han suddade nog för kung och fosterland. Hela skrivbordet skakade mot elementet vilket skapade en lika skön melodi i kombination med glassbilens. När "suddgrabben" var igång stannade alla (hmmm alla 20 personer) upp och kollade, men han märkte inget. Tillslut sa tenta vakten till honom och sköt ut bordet :)) En annan kille i sina ca tjugo långa år gick lös på ett persiennsnöre som fladdrade i vinden, hahaha vilken syn det var.

Allt som allt var det en av mina mest händelserika stunder i denna härliga skrivsal.

Kanske är det nu dags att ta sig ett sista rycka att försöka få in något i skallen, vilket känns helt hopplöst så här nära inpå.


Para ti mi amor, Te quiero

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0